Γενικά νέα και ειδήσεις

Art-Athina 2015

Εγκαίνια: 5 Ιουνίου 2015 στις 21.00

Art-Athina 2015 | 4 – 7 Ιουνίου 2015
Κλειστό Παλαιού Φαλήρου (Tae Kwon Do)


Η Διεθνής Συνάντηση Σύγχρονης Τέχνης Art-Athina γιορτάζει φέτος 20 χρόνια παρουσίας και ανοίγει τις πύλες της στο TaeKwonDo (κλειστό γήπεδο Παλαιού Φαλήρου) από τις 4 έως τις 7 Ιουνίου 2015.

Στο επίκεντρο της Art-Athina βρίσκονται οι συμμετέχουσες ελληνικές και ξένες αίθουσες τέχνης σηματοδοτώντας με την παρουσία τους το καλλιτεχνικό στίγμα της εποχής. Στην έκθεση συμμετέχουν επίσης πολιτιστικοί φορείς, όπως μουσεία, ιδρύματα, καλλιτεχνικές εκδόσεις και media.

Το Παράλληλο Πρόγραμμα της Art-Athina 2015 αναπτύσσεται γύρω από την καθοριστικής σημασίας για τη σύγχρονη τέχνη – και όχι μόνο – γεωγραφική θέση της Ελλάδας στο σταυροδρόμι μεταξύ Ευρώπης, Βαλκανίων, Μαύρης Θάλασσας και Μέσης Ανατολής.

Στο «Platforms@Art-Athina 2015», υπό την επιμέλεια της επιμελήτριας-εικαστικού Άρτεμις Ποταμιάνου, συμμετέχουν καλλιτεχνικές πλατφόρμες από 16 διαφορετικές χώρες, ενώ η έκθεση «Art-Athina Contemporaries», την οποία φέτος επιμελείται ο Χριστόφορος Μαρίνος, επιχειρεί να αποτυπώσει σύγχρονες εικαστικές προσεγγίσεις αναφορικά με διαχρονικούς κοινωνικούς προβληματισμούς.

Ιδιαίτερη βάση δίνεται και στον εκπαιδευτικό χαρακτήρα της Art-Athina μέσα από τον σχεδιασμό ενός εορταστικού προγράμματος για τους νεαρούς επισκέπτες της.

Η έκθεση τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων καθώς και του Δήμου Αθηναίων.

Για περισσότερες πληροφορίες: www.art-athina.gr

Μερικά δείγματα από τις συμμετοχές:

 

Ευρωπαϊκά Βραβεία Design ED-Awards 2015

Για ένατη συνεχή χρονιά, η τελετή απονομής των Ευρωπαϊκών Βραβείων Design 2015, γνωστά ως ED-Awards, πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο 23 Μαίου 2015: αυτή τη φορά, στην Κωνσταντινούπολη. Μια μεγάλη γιορτή στον τομέα της οπτικής επικοινωνίας, με πρωτοβουλία και σε συνεργασία περιοδικών Design από όλη την Ευρώπη.

O θεσμός αποτελεί μια από τις πλέον αξιόπιστες διοργανώσεις κύρους παγκοσμίως, αφού την κριτική του επιτροπή απαρτίζουν συντάκτες των εγκυρότερων ευρωπαϊκών περιοδικών γραφιστικής. Παρών κατά τη διαδικασία κρίσης, με το ρόλο του παρατηρητή, ήταν, όπως κάθε φορά, και ένας εκπρόσωπος της Ico-D (Icograda).

Φέτος, 13 ελληνικές συμμετοχές διακρίθηκαν και βραβεύτηκαν στα Ευρωπαϊκά Βραβεία Design 2015.

Δείτε όλες τις συμμετοχές που βραβεύτηκαν φέτος, αλλά και τις προηγούμενες χρονιές, στην ιστοσελίδα των  ED-Awards.

Έκθεση Ζωγραφικής | Παναγιώτης Τέτσης

Παναγιώτης Τέτσης: Η αποθέωση του τοπίου. Ζωγραφική 2010-2014
6 Μαΐου 2015 έως 13 Σεπτεμβρίου 2015 | Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη

Διεύθυνση: Βασιλίσσης Σοφίας 9 & Μέρλιν 1, Αθήνα.

Το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη παρουσιάζει την έκθεση «Π. Τέτσης: Η  αποθέωση του τοπίου. Ζωγραφική 2010-2014». Θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά η νέα αθέατη δουλειά του με ευφάνταστα έργα, μνημειακών διαστάσεων, ελαιογραφίες και σινικής μελάνης, που αποκαλύπτουν τη δύναμη των προσωπικών του μορφοπλαστικών κατακτήσεων.

Η διευθύντρια της Εθνικής Πινακοθήκης, Μαρίνα Λαμπράκη – Πλάκα, επισημαίνει στον ομότιτλο κατάλογο της έκθεσης μεταξύ των άλλων: «Τα τελευταία έργα του Παναγιώτη Τέτση  φέρνουν αυθόρμητα στη μνήμη περιγραφές του Παπαδιαμάντη, στίχους του Κάλβου, του Σεφέρη, του Ελύτη. Γιατί και ο ζωγράφος, όπως ο Ζακύνθιος ποιητής, πλέκει δοξαστικό και τραχύ ύμνο στα «καυχήματα των θαυμασίων σκοπέλων (Σπετζίας, Ύδρας, Ψαρών)», και ιδιαίτερα βέβαια στις φίλιες και γνώριμες ακτές της ένδοξης πατρίδας του της Ύδρας. «Τα περιπόθητα βουνά και τα χωράφια, κεχρυσωμένα ακόμα από τον ήλιο» του Κάλβου, «οι κρημνώδεις ακτές και οι αλίπληκτοι βράχοι» ενός παπαδιαμαντικού Ελύτη, το  ομηρικό «πορφύρεον κύμα» αναζητούσαν την εικόνα τους στη ζωγραφική. Οι πίνακες που εκτίθενται στο Ίδρυμα Θεοχαράκη, μνημειακοί σε μέγεθος και επικοί στο ύφος, ιστορούν μια πρωτόγνωρη, «θεόκτιστη», νησιωτική Ελλάδα, που μόνο στην ποίηση είχαμε συναντήσει ως τώρα: «Τρεις βράχοι σε σχήμα πύλης, σκουριασμένοι/ λίγα καμένα πεύκα μαύρα και κίτρινα/ κι’ ένα τετράγωνο σπιτάκι θαμμένο στον ασβέστη», και ιδού οι στίχοι του Σεφέρη φέρνουν μπροστά στα μάτια μας τους πρόσφατους πίνακες του ζωγράφου. Βουνά και βράχια ηλιοτροπικά  γράφουν με χρώματα και  φώτα  τις ώρες και τις εποχές, ντυμένα άλλοτε με  πορφύρες και άλλοτε με σκυθρωπά γκρίζα, όταν «μελανόπτερα σύννεφα αρμενίζουν» πάνω τους, σύμφωνα με τη λύρα του Κάλβου.»

Ο επιμελητής της έκθεσης και διευθυντής του εικαστικού προγράμματος του Ιδρύματος Β & Μ Θεοχαράκη,Τάκης Μαυρωτάς, τονίζει μεταξύ των άλλων: «Οι 27 πίνακες, που πρωτοπαρουσιάζονται στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, αποκαλύπτουν τα νέα αισθητικά στοιχεία ενός έργου που αντιστρατεύεται το άγνωστο, το άπειρο και το χάος. Ο Τέτσης ζει το παρόν και αντιμετωπίζει την τέχνη στις οικουμενικές της διαστάσεις μέσα από την πρωτοτυπία της έκφρασης ενός γνήσιου και αληθινού βιώματος. Η ζωή, εξάλλου, για τον ίδιο, παραμένει μια υπόθεση μέσα στη φύση, και η ζωγραφική δώρο απόλαυσης και έκστασης. Η φύση του δίνει τη δύναμη να αποτυπώνει με αμεσότητα αυτές τις αξεπέραστες τοπιογραφικές εικόνες του Σαρωνικού και της Ύδρας, όπου κυριαρχεί μια αίσθηση που προκαλεί επιθυμίες και όνειρα, παραπέμποντάς μας στον χρόνο και την πολυτιμότητα της στιγμής … Ο αιγαιοπελαγίτης Τέτσης έχει το δικό του ύφος, σταθερές ιδέες και αρχές. Με την υψηλή ποιότητα και την ιδιαιτερότητα του έργου του βάζει τη δική του σφραγίδα στην ιστορία της νεοελληνικής τέχνης. Ο ίδιος επικεντρώνει την όρασή του στην αμετάβλητη πραγματικότητα της φύσης, στην Ύδρα, τον γενέθλιο τόπο του, αποκαλύπτοντας τη ψυχή του. Τόπο που αποδίδει με σταθερότητα και καθαρότητα, με ανεπιτήδευτη απλότητα και μεγάλη ευαισθησία. Έτσι, στα έργα του έχεις την αίσθηση ότι ανακινεί ιδέες, ενδυναμώνοντας την ανάγκη να τονίσει το νόημα της ύπαρξης και το αγαθό της ζωής στον συγκεκριμένο γεωγραφικό χώρο. Η Ελλάδα ήταν και παραμένει το καταφύγιό του και η ζωγραφική του μέσο διεκδίκησης ελευθερίας, ομορφιάς, ζωντάνιας και απτών αισθήσεων, επιβεβαιώνοντας με τον πιο πειστικό τρόπο τον στοχασμό του Γιάννη Τσαρούχη, που έλεγε ότι « Έλληνας είναι ο καλλιτέχνης που έχει το θάρρος να βλέπει με τα μάτια του και να καλλιεργεί τον έρωτα μέσα του. Όλα τα άλλα είναι αισθητική χειροτεχνία». Η ζωγραφική του Τέτση είναι η έκφραση του εαυτού του, μια αυθεντική και αισθησιακή εικόνα του κόσμου.»

Ο Π. Τέτσης γεννήθηκε στην Ύδρα το 1925 και εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του στον Πειραιά το 1937. Επέστρεφε όμως κάθε καλοκαίρι στην Ύδρα, όπου άρχισε να ζωγραφίζει. Εκεί συνάντησε τον Χατζηκυριάκο–Γκίκα και τον Πικιώνη, που τους θεωρεί, έμμεσα, δασκάλους του. Το 1940 παίρνει τα πρώτα μαθήματα ζωγραφικής από τον Γερμανό Klaus Frieslander και, στη συνέχεια, σπουδάζει στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1943–1949). Ένα χρόνο πριν αποφοιτήσει, πραγματοποιεί την πρώτη του ατομική έκθεση, (1948, Ρόμβος). Το 1951 ξεκινάει και τη διδακτική του δραστηριότητα, ως επιμελητής στην έδρα ελεύθερου σχεδίου στο ΕΜΠ, με καθηγητή τον Χατζηκυριάκο-Γκίκα. Με υποτροφία του ΙΚΥ συνεχίζει τις σπουδές του στο Παρίσι (1953-56) όπου μεταξύ άλλων παρακολουθεί μαθήματα χαλκογραφίας με τον Ed. Goerg στην Ecole des Beaux Arts. Δίδαξε στo Τμήμα Σχεδιαστών του Αθηναϊκού Τεχνολογικού Ομίλου (1959-1962) και υπήρξε συνιδρυτής και δάσκαλος του Ελεύθερου Σπουδαστηρίου Καλών Τεχνών (Σχολή Βακαλό) – μαζί με τους Ελένη Βακαλό, Ασαντούρ Μπαχαριάν και Φραντζή Φρατζεσκάκη – (1958-1976).
Εκλέχτηκε καθηγητής στην ΑΣΚΤ της Αθήνας (1976), όπου δίδαξε ως το 1991 (πρύτανης από το 1989). Το 1993 έγινε τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών και το 1999 τιμήθηκε με τον Ανώτερο Ταξιάρχη του Φοίνικος. Είχε και έχει έντονη εκθεσιακή δραστηριότητα: περισσότερες από 90 ατομικές εκθέσεις και πάρα πολλές ομαδικές στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Συμμετείχε στην Μπιενάλε του Sao Paulo (1957) και στην Μπιενάλε της Αλεξάνδρειας (1959). Η αναδρομική του έκθεση με τίτλο 35 χρόνια ζωγραφική (1992, Πινακοθήκη Πιερίδη), περιόδευσε στις δημοτικές Πινακοθήκες Μυτιλήνης, Πατρών, Καλαμάτας, Ρόδου και Χανίων. Ακολούθησαν και άλλες αναδρομικές εκθέσεις στην Εθνική Πινακοθήκη (1999), στη Φλωρεντία, την Κύπρο και αλλού.

Ξεναγήσεις στην έκθεση πραγματοποιούνται κάθε Τρίτη και Πέμπτη, 13.00 η ώρα.

Ώρες λειτουργίας: Δευτέρα, Τρίτη, Τετάρτη, Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή: 10:00-18:00, και Πέμπτη: 10:00-20:00.

Tetsis-Exhibition-photo


 

ΕΚΤΥΠΑ

Ανακαλύπτοντας τον μαγικό κόσμο του printmaking.

Το artAZ παρουσιάζει τα “ΕΚΤΥΠΑ”, μια έκθεση-σπουδή στον κόσμο του σύγχρονου printmaking.
Μέσα από το έργο Eλλήνων & ξένων δημιουργών η έκθεση μελετά τις ποικίλες εφαρμογές και καταγράφει τη σύγχρονη αισθητική, με στόχο να μυήσει το κοινό στη σαγήνη της ιδιαίτερης αυτής εικαστικής πρακτικής.

Η έκθεση θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 27 Μαΐου – 30 Σεπτεμβρίου 2015 στον Πολιτιστικό Χώρο .9 ΕΝΝΕΑ.

Διεύθυνση: «9 ΕΝΝΕΑ», Κέας 9, Πλ. Κολιάτσου
Εγκαίνια έκθεσης: Τετάρτη 27 Μαΐου 2015, στις 20:00.
Διάρκεια έκθεσης: 28 Μαΐου – 15 Ιουλίου και 15 -30 Σεπτεμβρίου 2015
Ώρες λειτουργίας: Τρίτη – Παρασκευή 17:00-21:00 και Σάββατο 12:00-16:00 ή κατόπιν συνεννόησης.


ΕΚΤΥΠΑ

Δημοκρατικά, φρέσκα, δημοφιλή, προσιτά, φιλικά προς τον χρήστη, σύνδεσμος μεταξύ του εκλεκτού και του καθημερινού, ιδανική αφετηρία για νεόφυτους συλλέκτες, συχνά παρεξηγημένα, τα έκτυπα είναι το φετίχ του σύγχρονου εικαστικού κόσμου.

Τι εννοούμε “Έκτυπα”;
Μεταξοτυπίες, χαρακτικά, λιθογραφίες, μονοτυπίες, χειροποίητα στένσιλς, ψηφιακά πολλαπλά, μοναδικά αντίτυπα, περιορισμένες ή ανοιχτές εκδόσεις, αφίσες, πόστερς, καθημερινές εφαρμογές. Ποικιλόμορφος και δημοκρατικός, ο κόσμος των εκτύπων αγκαλιάζει σήμερα από το ανεκτίμητο μέχρι το δωρεάν διανεμόμενο. Τα “Έκτυπα” είναι αυθεντικά έργα τέχνης και προσδιορίζονται ακριβώς από την πρόθεση του καλλιτέχνη να δημιουργήσει σε αυτο το μέσο. Η εμφάνιση των νέων τεχνολογιών και ο συνδυασμός τους με τις παραδοσιακές, έχουν διευρύνει σημαντικά τις δυνατότητες πειραματισμού με αποτέλεσμα οι καλλιτέχνες να έχουν πλέον υιοθετήσει το printmaking σαν κύριο μέσα έκφρασης, προκειμένου να υλοποιήσουν το εικαστικό τους όραμα και να τοποθετήσουν την τέχνη τους στο δημόσιο χώρο με τρόπο προσιτό και άμεσο.

Η ΕΚΘΕΣΗ

Ο συνεργάτης της έκθεσης Γιώργος-Ίκαρος Μπαμπασάκης αναφέρει σχετικά:
Βλέπουμε τα prints όχι μονάχα σαν απλές εκτυπώσεις, όχι σαν διαδικασία που απλώς αναπαράγει μαζικά το πρωτότυπο έργο αλλά σαν μεταφορά του πρωτότυπου σε άλλη ύλη. Και μάλιστα σαν σχεδόν πιστή μεταφορά. Βλέπουμε τα prints σαν έκτυπα, σαν μετάφρασμα του έργου από τον ίδιο τον καλλιτέχνη σε άλλη γλώσσα. Το έκτυπο είναι ανάγλυφο, ξεφεύγει από τις δύο διαστάσεις, απλώνεται στο χώρο, έστω ανεπαίσθητα. Βλέπουμε τα prints σαν πρωτότυπα έργα καθόσον ο δημιουργός μπορεί να τα επεξεργαστεί ξανά, χειροτεχνικά, να τα βάψει, να τα χαράξει, να τα ξύσει, να τα σμιλέψει, προτού τα παραδώσει στο κοινό. Βλέπουμε τα prints σαν διαδικασία πειραματισμού με ένα προηγηθέν έργο προκειμένου να παραχθεί ένα καινούργιο με φέροντα οργανισμό το παλαιό.”

Έργα προσιτά και έργα πολύτιμα: Εικόνικά prints όπως η Paris του Jonathan Yeo, η Βασίλισσα Ελισάβετ του D*Face και η Ava Gardner του Pure Evil, μεταξοτυπίες με χειροποίητο φινίρισμα, αφίσες, εικαστικά πόστερ φτιαγμένα κατά παραγγελία για ροκ συγκροτήματα, εκδόσεις πειραματικές, αυτοσχέδιες, συλλεκτικές, μία εκτύπωση-εγκατάσταση και χρηστικές εφαρμογές, μεταξύ άλλων, συνυπάρχουν στην έκθεση που προσεγγίζει το θέμα της με αγάπη, επιχειρώντας να αναδείξει τα κύρια χαρακτηριστικά μιας από τις δημοφιλέστερες μορφές της σύγχρονης τέχνης.

Στο επάνω επίπεδο του χώρου φιλοξενείται η ενότητα «Έκτυπα Καθημερινής Χρήσης» που παρουσιάζει χρηστικές εφαρμογές του printmaking: μοναδικά και πολλαπλά, μικρά καθημερινά αντικείμενα που έχουν μετατραπεί σε έργα τέχνης, αλλά και έργα τέχνης με τη μορφή καθημερινών αντικειμένων.

Στο πλαίσιο της έκθεσης θα πραγματοποιηθεί πρόγραμμα δράσεων που περιλαμβάνει διαλέξεις, live printing, εργαστήρια και σεμινάρια στένσιλ & μεταξοτυπίας από καταξιωμένους επαγγελματίες του εικαστικού χώρου.

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση, θα βρείτε εδώ και στο σχετικό event στο facebook.

ΕΚΤΥΠΑ - Ανακαλύπτοντας τον μαγικό κόσμο του printmaking.

Πληροφορίες για το artAZ

Η εικαστική πλατφόρμα του artAZ λειτουργεί σαν γέφυρα μεταξύ της Ελληνικής και της παγκόσμιας εικαστικής σκηνής, στοχεύοντας κυρίως στην επί της ουσίας προώθηση της Ελληνικής τέχνης στο εξωτερικό αλλά και στη συσπείρωση της εγχώριας εικαστικής κοινότητας με σκοπό την ενδυνάμωση της. Μάθετε περισσότερα: www.artaz.gr.


Έκθεση Αφίσας | ΤΕΙ Αθήνας

18 – 24 Μαίου 2015 | Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων

Στο πλαίσιο του μαθήματος «Προωθητική Καμπάνια» του Στ’ εξαμήνου, Γραφιστικής της ΣΚΣ / ΤΕΙ Αθήνας, ανατέθηκε στους φοιτητές να εκπονήσουν διαφημιστική εκστρατεία για την προβολή και επικοινωνία του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου.

Στόχος του σχεδιασμού είναι η προώθηση των αξιών του ΒΜΦ και η ανάδειξή του, ως φορέα πολιτισμικής γνώσης και ανάπτυξης. Σκοπός της σχεδιαστικής εργασίας είναι οι δέκτες της, να δουν το Μουσείο με μια πιο φρέσκια ματιά και να το αντιληφθούν ως φορέα γνώσης και τόπο διάδρασης, που αξίζει να επισκεφτεί κανείς, και όχι μόνο ως χώρο αναψυχής.
Παράλληλα, να αντιληφθούν τη σπουδαιότητά του, αφού είναι ένα από τα λίγα σωζόμενα μνημεία βιομηχανικής κληρονομιάς της πόλης των Αθηνών.

Επιστημονικοί Υπεύθυνοι: Βαγγέλης Χατζηθεοδώρου και Κατερίνα Αντωνάκη

Η Έκθεση Αφίσας θα είναι ανοιχτή καθημερινά 10:00 – 18:00.
Είσοδος ελεύθερη.

Τεχνόπολις – Πειραιώς 100, Γκάζι.
Πληροφορίες για το Βιομηχανικό Μουσείο Φωτοαερίου, θα βρείτε εδώ.

Έκθεση Αφίσας Στ' Εξαμήνου, Γραφιστικής, ΤΕΙ Αθήνας | Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων | 18-24.05.2015, 10.00 - 18.00
Στόχος του σχεδιασμού είναι η προώθηση των αξιών του ΒΜΦ και η ανάδειξή του, ως φορέα πολιτισμικής γνώσης και ανάπτυξης. Σκοπός της σχεδιαστικής εργασίας είναι οι δέκτες της, να δουν το Μουσείο με μια πιο φρέσκια ματιά και να το αντιληφθούν ως φορέα γνώσης και τόπο διάδρασης, που αξίζει να επισκεφτεί κανείς, και όχι μόνο ως χώρο αναψυχής.
Παράλληλα, να αντιληφθούν τη σπουδαιότητά του, αφού είναι ένα από τα λίγα σωζόμενα μνημεία βιομηχανικής κληρονομιάς της πόλης των Αθηνών.

G Design Studio

Work, Live & Play

04.06.2015 | Ρομάντσο

Με αφορμή το φετινό Μέγα ΕΒΓΕ, η Ένωση Γραφιστών Ελλάδας φιλοξενεί την Πέμπτη 4 Ιουνίου το πολυβραβευμένο γραφείο G Design Studio για μια μοναδική ομιλία με τίτλο “Work, Live & Play”, στο Ρομάντσο.

Η ομιλία θα ξεκινήσει στις 19:00.


Λίγα λόγια για το δημιουργικό γραφείο G Design Studio.

Το δημιουργικό γραφείο των G Design Studio ιδρύθηκε το 2006 από τους Μιχάλη Γεωργίου και Αλέξανδρο Γαβριλάκη. Τα τελευταία χρόνια προστέθηκε και ο Δημήτρης Στεφανίδης στον πυρήνα της ομάδας τους.

Ως δημιουργικό γραφείο, έχει αναλάβει το σχεδιασμό οπτικών ταυτοτήτων, ιστοσελίδων και έντυπων εφαρμογών για μεγάλους πολιτιστικούς και επιχειρηματικούς οργανισμούς ενώ ταυτόχρονα έχει συμβάλει σημαντικά στην στρατηγική τοποθέτηση νεοφυών εταιρειών. Το συναίσθημα παίζει καθοριστικό ρόλο σε όλες του τις δημιουργίες. Η δουλειά του έχει διακριθεί και δημοσιευθεί στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ο Μιχάλης Γεωργίου σπούδασε Graphic Design στο London College of Printing και στο Κολλέγιο Βακαλό. Διδάσκει Γραφιστική στο προπτυχιακό και στο μεταπτυχιακό τμήμα του Κολεγίου Βακαλό τα τελευταία 22 χρόνια και από τον Σεπτέμβριο του 2009 είναι υπεύθυνος του Τμήματος Γραφιστικής.

Ο Αλέξανδρος Γαβριλάκης κατέχει Bachelor of Arts από το Κολλέγιο Βακαλό και Masters of Arts in Design από το πανεπιστήμιο του Derby στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο Δημήτρης Στεφανίδης έχει εκπαιδευτεί στο Λονδίνο, την Αθήνα και το Pratt institute της Νέα Υόρκη από όπου απέκτησε μεταπτυχιακό τίτλο στον σχεδιασμό επικοινωνίας και συσκευασιών. Έχει εργαστεί στην Pentagram Design Νέας Υόρκης και στην FutureBrand Λονδίνου. Είναι υπότροφος του ΙΚΥ και του Ιδρύματος Ωνάση.

Για να μάθετε περισσότερα για τους G Design Studio, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα τους.

Πηγή

Ανοιχτό Αρχείο: Παραδείγματα δημόσιας τέχνης από το κέντρο της Αθήνας

Art Athina 2015 | 4 – 7 Ιουνίου 2015
Κλειστό Παλαιού Φαλήρου
(Tae Kwon Do)

Το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης (ISET) συμμετέχει στη Διεθνή Συνάντηση Σύγχρονης Τέχνης Art Athina 2015 με την έκθεση Ανοιχτό Αρχείο: Παραδείγματα δημόσιας τέχνης από το κέντρο της Αθήνας. Η έκθεση εστιάζει το ενδιαφέρον της σε έργα δημόσιας τέχνης που τοποθετήθηκαν ή προτάθηκαν για την περιοχή του ιστορικού κέντρου της Αθήνας, με έμφαση στον άξονα Ομόνοια– Πανεπιστημίου –Σύνταγμα. Παρουσιάζονται επίσης «εφήμερα έργα», εικαστικές δράσεις και performances που έλαβαν κατά καιρούς χώρα στην περιοχή, σε μια προσπάθεια αμφισβήτησης των προκαταλήψεων σχετικά με το πού, πότε και πώς λαμβάνει χώρα η δημόσια τέχνη.

Στο Ανοιχτό Αρχείο συγκεντρώνονται φωτογραφίες, video, σχέδια, δοκιμές, αλληλογραφία και αρθρογραφία στον τύπο, που αντλήθηκαν από το Ινστιτούτο Σύγχρονης Ελληνικής Τέχνης, το Αρχείο του Μουσείου Μπενάκη, το Ιστορικό Αρχείο του Δήμου Αθηναίων, το Ίδρυμα Ζογγολόπουλου, αλλά και από τα προσωπικά αρχεία των καλλιτεχνών που δούλεψαν για την εν λόγω περιοχή. Προτείνεται έτσι μία πλατφόρμα σύνδεσης, ένα εξωστρεφές δίκτυο αρχείων που αποκτά νέες δυνατότητες.

Ορισμένα παραδείγματα έργων δημόσιας τέχνης που προβάλλονται στην έκθεση δημιουργήθηκαν, εγκαταστάθηκαν και παραμένουν στο δημόσιο χώρο μέχρι σήμερα, ενώ κάποια καταστράφηκαν ή αποσύρθηκαν. Άλλα έμειναν μόνο σε μορφή μελέτης, ή εκφράστηκαν απλώς ως ασκήσεις φαντασίας. Παρουσιασμένες ως σύνολο, όλες αυτές οι εικαστικές παρεμβάσεις δημιουργούν μια καινούρια εμπειρία για τον θεατή, που βλέπει πώς ο αστικός χώρος βρίσκεται υπό διαρκή και ανταγωνιστική διαμόρφωση. Τονίζεται έτσι η αίσθηση του δυνητικού, της μετατόπισης, της μετάβασης και του εφήμερου, που συγκροτεί τη σχέση μας με τον δημόσιο αστικό χώρο.

Η έκθεση αποτελεί μια απόπειρα χαρτογράφησης της δημιουργικής διαδικασίας, του δημοσίου διαλόγου γύρω από τις εγκαταστάσεις γλυπτών και τα αποτελέσματα των διαγωνισμών για την αλλαγή του αστικού ιστού. Βασικός στόχος της είναι να αναδειχθεί και να συνδεθεί το αρχείο με το πολιτικό και κοινωνικό πλαίσιο του, αλλά και να τονιστεί η πολυπλοκότητα της επιρροής διάφορων παραγόντων, όπως οι σχέσεις εξουσίας, η ηγεμονία θεσμών ή και ομάδων ανθρώπων. Σε αυτήν την κατεύθυνση, οι καλλιτέχνες Σοφία Ντώνα με το έργο της «Unknown-Untitled» (2015) και οι Arbit City Group με μέρος της εγκατάστασης «Τρυφηλός Πορθητής» (2013) παρεμβαίνουν, διαταράσσοντας και συγχέοντας τα όρια ανάμεσα στην καλλιτεχνική, επιμελητική και αρχειακή πρακτική.

Περισσότερες πληροφορίες στο σχετικό event στο facebook.

Για να ενημερωθείτε σχετικά με την εκδήλωση και τις υπόλοιπες εκθέσεις, επισκεφτείτε την ιστοσελίδα της  Διεθνής Συνάντησης Σύγχρονης Τέχνης Art Athina 2015.

Παράξενες πόλεις: Αθήνα – Έκθεση

20 Απριλίου – 28 Ιουνίου 2015 | 12:00-21:00
Διπλάρειος Σχολή
 Πλατεία Θεάτρου 3, Αθήνα.

Το Ίδρυμα Ωνάση και η Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών επιμένοντας στην αγάπη τους για την Αθήνα και την ανάγκη τους να γνωρίσουμε και να αγαπήσουμε την πόλη μας ακόμα περισσότερο, διοργανώνουν την έκθεση Παράξενες Πόλεις: Αθήνα (Strange Cities: Athens) στη Διπλάρειο Σχολή (πλατεία Θεάτρου 3), σε συνεργασία με την ομάδα επιμελητών Double Decker από το Λονδίνο και το αρχιτεκτονικό γραφείο Spacelab Architecture με έδρα την Αθήνα.

Πώς θα μπορούσε να αποτυπώσει κάποιος την Αθήνα αν δεν την είχε δει ποτέ; Αυτό θελήσαμε να ανακαλύψουμε, ζητώντας από 25 καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο να δημιουργήσουν ένα έργο με θέμα την Αθήνα. Η προϋπόθεση ήταν να μην την έχουν επισκεφθεί ποτέ. Ποιοι είναι οι πιο έντονοι συνειρμοί που δημιουργούνται σε κάποιον όταν μόνο φαντάζεται την Αθήνα χωρίς να έχει αντικρύσει ποτέ ούτε μια γωνιά της; Σε αυτά τα ερωτήματα έρχεται να απαντήσει η έκθεση–δρώμενο Strange Cities: Athens.

Ένα κουτί έμπνευσης στάλθηκε στους καλλιτέχνες αυτούς με σκοπό να αφυπνίσει τη φαντασία τους και να την κατευθύνει στους δρόμους μιας πόλης, που κανένας τους δεν έχει δει αλλά όλοι φέρουν στο φαντασιακό τους.
To κουτί αυτό περιείχε το ποίημα «Γιασεμί» του Γιώργου Σεφέρη, δύο κεφάλαια από το βιβλίο Η Αθήνα της μίας διαδρομής του Πέτρου Μάρκαρη, το τραγούδι «Μια πόλη μαγική», σε στίχους και μουσική του Μάνου Χατζηδάκι, το μουσικό κομμάτι «2» του Κωνσταντίνου Βήτα, μια συνταγή για γεμιστά και δώδεκα αρχεία με ήχους της πόλης, αλλά κανένα οπτικό στοιχείο της Αθήνας.

Τι ανέδειξαν οι λέξεις, οι ήχοι και οι γεύσεις; Μια σειρά έργων που δημιουργήθηκαν μέσα από τη ζωγραφική, τη φωτογραφία, το σχέδιο, νέες τεχνολογίες, και που -σε πρώτη ανάγνωση- πολύ μικρή σχέση έχουν με τις γραφικές απεικονίσεις της Αθήνας που ξέρουμε. Οι καλλιτέχνες που συμμετέχουν στην έκθεση προκαλούν τον επισκέπτη να ακολουθήσει τις βαθύτερες διαδρομές των έργων τους, να ανακαλύψει το σημείο συνάντησής τους με την πόλη και να δει πώς την βλέπουν οι άλλοι.

Η έκθεση θα πλαισιώνεται σε όλη τη διάρκειά της από συζητήσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα, workshops και δρώμενα σχετικά με την πόλη της Αθήνας και το αστικό τοπίο, αποτελώντας ένα «στέκι» ουσιαστικά για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της, μέσα από το οποίο θα μας δοθεί η ευκαιρία να ξαναγνωρίσουμε την πόλη και να οραματιστούμε πώς θέλουμε να ζούμε μέσα σε αυτή. Ενδεικτικά, με τις παράλληλες δράσεις της έκθεσης θα ανακαλύψουμε την πόλη των γεύσεων, το σπίτι ως κύτταρο της πόλης, την πόλη μέσα από τα μάτια όσων τη βλέπουν διαφορετικά, την πόλη του ποδηλάτη, αλλά και θα ξεναγηθούμε σε απρόσμενες γωνιές της, θα ανταλλάξουμε σουβενίρ από τα ταξίδια μας και θα μοιραστούμε τις μαρτυρίες όσων δεν έχουν επισκεφθεί ακόμη την Αθήνα.

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση στην ιστοσελίδα της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών.

 

11ο ATHENS DIGITAL ARTS FESTIVAL

21 – 24 Μαΐου 2015

Το Διεθνές Φεστιβάλ Ψηφιακών Τεχνών της Ελλάδας, Athens Digital Arts Festival (ADAF), επιστρέφει για την ετήσια διοργάνωσή του στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας και σας προσκαλεί σε μία τετραήμερη συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί από τις 21 έως τις 24 Μαΐου στην Ε.Β.Ε. – Διπλάρειο Σχολή.

Υπό τον τίτλο Public Space_s, το Φεστιβάλ επιχειρεί να αναδείξει τις πτυχές του δημόσιου χώρου τόσο στο ψηφιακό περιβάλλον όσο και στο χώρο της πόλης. Στις μέρες μας, η ιδέα του δημόσιου χώρου αποτελεί μια από τις πιο αντιφατικές έννοιες ενώ με την εμφάνιση των τεχνολογιών δικτύου και επικοινωνίας, η εμπειρία μας σε σχέση με το χώρο έχει αλλάξει. Ο δημόσιος χώρος δε χαρακτηρίζεται πλέον μόνο από το φυσικό χώρο αλλά και από τα δίκτυα και τη διανομή της γνώσης. Σε αυτό το πλαίσιο, καλούμαστε να επαναπροσδιορίσουμε τους πολλαπλούς διασυνδεδεμένους χώρους στους οποίους κινούμαστε καθώς και να αναδείξουμε νέα ερωτήματα σε σχέση με την εποχή της πληροφορίας.

Μέσα από ένα πολύπλευρο πρόγραμμα, καλλιτέχνες από την Ελλάδα και το εξωτερικό θα μοιραστούν με το κοινό τις δικές τους αφηγήσεις με βασικό δημιουργικό άξονα τις νέες τεχνολογίες, τα δίκτυα, το χώρο, τον ήχο και την επικοινωνία αναδεικνύοντας τις ποικίλες εκφάνσεις της ψηφιακής δημιουργίας.

Η 11η διοργάνωση του Athens Digital Arts Festival θα παρουσιάσει πολυμεσικά διαδραστικά έργα, οπτικοακουστικές εγκαταστάσεις, video art, διαδικτυακά έργα, ψηφιακή εικόνα, δημιουργικά εργαστήρια, ομιλίες καλλιτεχνών, παρουσιάσεις διεθνών φεστιβάλ, performances και μουσικά δρώμενα, δημιουργώντας έναν εφήμερο και δυναμικό δημόσιο χώρο στο ιστορικό κτήριο της Διπλαρείου Σχολής στην Πλατεία Θεάτρου, στην πλατεία Αγίας Ειρήνης και τον πεζόδρομο της Αιόλου.

Επισκεφτείτε το σχετικό event στο facebook.
Περισσότερες πληροφορίες: addnoiseinthecity.tumblr.com

Πηγή: greekanimation.com

Έκθεση Δισκογραφίας Ελλήνων Σχεδιαστών

30-31 Μαΐου | Ρομάντσο

Η Ένωση Γραφιστών Ελλάδας φιλοξένησε εξώφυλλα δίσκων δημιουργημένα από Έλληνες σχεδιαστές, σε μια έκθεση που διοργάνωσε στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ στις 30 και 31 Μαΐου 2015.

Το εξώφυλλο σε μια δισκογραφική κυκλοφορία προϊδεάζει, προσθέτει στην αισθητική του περιεχομένου, συνοδεύει το καλλιτεχνικό προϊόν και άλλοτε αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο, ορισμένες φορές σημαντικότερο της ίδιας της μουσικής.

Σκοπός της έκθεσης ήταν να γίνει μια καταγραφή των τάσεων σύγχρονων κυκλοφοριών, έκθεση δημιουργιών ως κομμάτι της οπτικής επικοινωνίας των καλλιτεχνών ή της περιόδου όπου έγινε η κυκλοφορία, διαμοιρασμό πληροφοριών για την δημιουργική διαδικασία, και ανάδειξη των ίδιων των δημιουργιών με δυνατότητα άμεσης προεπισκόπησης της μουσικής.

Η έκθεση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 30 και την Κυριακή 31 Μαΐου 2015 (11:00-19:00) στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ, Αναξαγόρα 3-5, Ομόνοια, Αθήνα, 1ος όροφος.

Για πληροφορίες, συμμετοχές και διευκρινήσεις μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Ιωάννη Μπελεγρίνη στο events@ggda.gr.

Η Ένωση Γραφιστών Ελλάδας φιλοξένησε εξώφυλλα δίσκων δημιουργημένα από Έλληνες σχεδιαστές, σε μια έκθεση που διοργάνωσε στο ΡΟΜΑΝΤΣΟ στις 30 και 31 Μαΐου 2015.

Το εξώφυλλο σε μια δισκογραφική κυκλοφορία προϊδεάζει, προσθέτει στην αισθητική του περιεχομένου, συνοδεύει το καλλιτεχνικό προϊόν και άλλοτε αποτελεί κυρίαρχο στοιχείο, ορισμένες φορές σημαντικότερο της ίδιας της μουσικής.

Σκοπός της έκθεσης ήταν να γίνει μια καταγραφή των τάσεων σύγχρονων κυκλοφοριών, έκθεση δημιουργιών ως κομμάτι της οπτικής επικοινωνίας των καλλιτεχνών ή της περιόδου όπου έγινε η κυκλοφορία, διαμοιρασμό πληροφοριών για την δημιουργική διαδικασία, και ανάδειξη των ίδιων των δημιουργιών με δυνατότητα άμεσης προεπισκόπησης της μουσικής.